Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Τα πρακτικά της εξεταστικής για το μνημόνιο – η τοποθέτηση του Δημήτρη Καμμένου


ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Άλλος συνάδελφος; ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εγώ, κύριε Πρόεδρε. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ο κ. Καμμένος. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριοι συνάδελφοι, θα συμφωνήσω με τις εισηγήσεις των περισσότερων συναδέλφων σε σχέση με τις δανειακές και τις επικαιροποιήσεις. Να θυμίσω μόνο κάτι πάρα πολύ βασικό, το οποίο θα είναι και η βασική εισαγωγή της εισήγησής μου. Πέρα από τις δύο δανειακές συμβάσεις, δεν έχουμε δει τις δύο δανειακές συμβάσεις με το ΔΝΤ. Το λέω αυτό για έναν απλό λόγο, ότι θα προκύψουν ζητήματα κατά τη διάρκεια των εισηγήσεων της ακροαματικής διαδικασίας –αν ο όρος είναι δόκιμος δεν το γνωρίζω- αλλά και με τους μάρτυρες και με τη συζήτηση που θα κάνουμε εδώ μέσα που νομίζω ότι θα είναι τόσο δυναμικά, ώστε θα μας επιτρέψουν με δημοκρατικό και απλό τρόπο, να αλλάξουμε αν θέλετε –και χρησιμοποιώ αυτό το ρήμα- ακόμα και θέσεις και διάθεση και στρατηγική στους μάρτυρες. Αυτά που έχουν συμβεί στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια χρήζουν άμεσου ελέγχου και η Βουλή και εμείς -και ειδικά και εγώ ως νέος Βουλευτής, αλλά με κάθε σεβασμό στους παλαιότερους- θα πρέπει να μπούμε στη λεπτομέρεια για να δούμε δανειακές, επικαιροποιήσεις, κούρεμα πρώτο, κούρεμα δεύτερο, δανειακές Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, προληπτικές γραμμές στήριξης. Είναι πάρα πολλά τα ζητήματα Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου. Θα ήθελα να κάνουμε λίγο υπομονή, να ακούσουμε τις εισηγήσεις –θα συμφωνήσω και με τον κ. Αθανασίου- και να πάμε παρακάτω, για να δούμε τη στοιχειοθετημένη θέση στην εισήγηση του κάθε κόμματος και του καθενός εξ υμών, για να συζητήσουμε αργότερα τα περαιτέρω. Ευχαριστώ πολύ. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Επαναλαμβάνεται η συνεδρίαση. Η κ. Σβερώνη ζήτησε να εξαιρεθεί γενικά. Κάποια στιγμή κάτι θα πει, αλλά επειδή έχει ένα προσωπικό πρόβλημα, νομίζω ότι πρέπει να το κατανοήσουμε. Οπότε το λόγο έχει ο κ. Δημήτρης Καμμένος. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι, σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι είναι μεγάλη η ευθύνη που αισθάνομαι προσωπικά, αλλά και σαν εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και σαν νέος Βουλευτής για τη συμμετοχή μου σ’ αυτή την Επιτροπή. Και εξαιτίας της ειδικότητός μου ως οικονομολόγος, αν θέλετε, και σαν άνθρωπος που έχει διαχειριστεί κάποιες παρόμοιες καταστάσεις από θέση εργασίας, θα μπορέσω να κρίνω και να παραθέσω κάποια στοιχεία τα οποία θα τεκμηριώσουν της ερωτήσεις μου και τις εισηγητικές μου θέσεις σήμερα, αλλά και τις ερωτήσεις τις οποίες θα πρέπει να κάνουμε κι εγώ κι όλοι μας στους ανθρώπους που θα καλέσουμε στην Επιτροπή. Επίσης, να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους για το καλωσόρισμα, να το πω, σαν νέος συνάδελφος και για το καλό κλίμα που έχουμε μέχρι αυτή τη στιγμή. Ξεκινώ: Υπάρχει μια βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσουμε μία συζήτηση η οποία έχει να κάνει με τα μνημόνια. Για μένα προσωπικά αυτός δεν είναι δόκιμος όρος. Τα μνημόνια ήταν ένα πρόγραμμα σύγκλισης και δημοσιονομικό, το οποίο επισυνάφθηκε σε μία δανειακή σύμβαση, και ένα δεύτερο πρόγραμμα, το οποίο επισυνάφθηκε σε μία δεύτερη δανειακή σύμβαση κ.λπ.. Αυτό που πρέπει να εξαντλήσουμε –και θα καλύψω και τους συναδέλφους, φαντάζομαι, οι οποίοι θέλουν με κάποιον, θα έλεγα, πολιτικό τρόπο, χωρίς να είναι κάτι επί προσωπικού, να προσθέσουν στην περίοδο εξέτασης και την τωρινή περίοδο μετά την 20η Φεβρουαρίου- είναι ότι αυτή η Βουλή και αυτή η Εξεταστική Επιτροπή ειδικά θα πρέπει να προσκομίσει άμεσα, στην επόμενη συνεδρίαση, τα πλήρη σώματα όλων των δανειακών συμβάσεων: Πρώτον, των διακρατικών συμβάσεων της πρώτης δανειακής σύμβασης, το πλήρες σώμα της δανειακής σύμβασης του EFSF, το οποίο αφορά 142 δισεκατομμύρια ευρώ εκταμιευμένα. Η πρώτη διακρατική σύμβαση αφορά 52,9 δισεκατομμύρια ευρώ εκταμιευμένα. Τρίτον, να προσκομίσει άμεσα, στην επόμενη συνεδρίαση, τις δύο δανειακές συμβάσεις, με τις οποίες έχει συμβληθεί το ελληνικό δημόσιο με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το Stand-By Arrangement και το Extended Fund Facility, συνολικού ποσού περίπου 33 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς και όλες τις τροποποιήσεις αυτών. Είναι το βασικό και το πρώτο αίτημά μου, διότι χωρίς τους κανόνες εμπλοκής, οι οποίοι έχουν να κάνουν ξεκάθαρα με τον τρόπο, το κόστος και τους όρους δανεισμού της χώρας μας ως κυρίαρχου κράτους με μηχανισμούς και άλλου είδους δανειστών, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε καμία συζήτηση και να επισυνάψουμε κανένα μνημόνιο πάνω σε καμία άλλη σύμβαση. Αυτές οι συμβάσεις θα πρέπει να είναι όλες υπογεγραμμένες από τα δύο μέρη, όπως προβλέπει ο νόμος, δηλαδή από την Τράπεζα της Ελλάδος, Υπουργό Οικονομικών ή αναπληρωτές αυτών κατά την απουσία τους και, αντίστοιχα, απ’ όλους τους εντεταλμένους συμβούλους των δανειστών είτε αυτός είναι ο κ. Ρέγκλινγκ του EFSF είτε οι κεντρικοί τραπεζίτες όλων των κρατών οι οποίοι μας δάνεισαν στην πρώτη δανειακή σύμβαση. Θα κάνω και την έκπληξη. Ως μάρτυρα έχω βάλει και τον κ. Σόιμπλε, ούτε ως πολιτικό, ούτε ως Υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, αλλά ως πρόεδρο της KfW, η οποία είναι αναπτυξιακή τράπεζα της Γερμανίας, η οποία μας δάνεισε στην πρώτη δανειακή σύμβαση και δεν μας δάνεισε ο κ. Βάιντμαν της Bundesbank. Θα πρέπει να μας εξηγήσει ο κ. Σόιμπλε, κατά τη γνώμη μου, γιατί έβαλαν μπροστά μία αναπτυξιακή τράπεζα και όχι την Κεντρική τους Τράπεζα να μας δανείσει, όπως έκαναν οι υπόλοιποι δανειστές στην πρώτη δανειακή σύμβαση. Συνεχίζω. Με το πρόγραμμα, όπως ήλθε στην Ελλάδα, ήταν ξεκάθαρο ότι θυσιάστηκε η Ελλάδα -για εμάς που γνωρίζαμε τεχνοκρατικά το τι συνέβαινε παγκόσμια από το 2008 και 2007, αν θέλετε, στην Αμερική και μετά- για δύο λόγους: Πρώτον, για να διασωθεί χρηματοοικονομικά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο είχε πτωχεύσει. Και θα προσκομίσουμε και αντίστοιχα στοιχεία. Εγώ λέω ότι θα έχουμε αντίστοιχες μαρτυρίες εμπειρογνωμόνων και όχι μόνο. Επίσης, να δημιουργηθεί ένας τρόπος σύντομος μέσω της Ελλάδος, ένας μηχανισμός -και θα μείνουμε στον όρο «μηχανισμός»- ο οποίος θα μπορέσει να δανείζει και να δημιουργεί χρήμα, να το μοχλεύει και να βοηθά τα κράτη της Ευρώπης, της ζώνης του ευρώ, τα οποία θα δυσκολεύονταν κάποια στιγμή να έχουν πρόσβαση στις αγορές. Θέλω να θυμίσω ότι η Ευρώπη μας δεν είχε αυτόν τον μηχανισμό μέχρι να ιδρυθεί μέσω της Ελλάδος και για την Ελλάδα και εξαιτίας της Ελλάδος, παρά μόνο την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η οποία δεν έχει κανένα τέτοιον σκοπό να βοηθά τα κράτη, παρά να κάνει νομισματική πολιτική. Πάμε στο ζήτημα «μηχανισμός». Όσον αφορά τον μηχανισμό του EFSF, ο οποίος ακολουθείται από τον ESM, κάνω τη συζήτηση, γιατί πρέπει να δούμε λίγο το πώς υλοποιούνται αυτά και θα κλείσω και λίγο με το παρελθόν και λίγο με το παρόν. Θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε και θα φέρουμε εδώ και ως δεύτερο μάρτυρα –και θα τα πω λίγο τμηματικά, αλλά θα καταθέσω και τη λίστα- τον κ. Κλάους Ρέγκλινγκ, ο οποίος είναι και ο διοικητής του EFSF. Ο EFSF δημιουργήθηκε με εγγυήσεις κρατών και ο ESM με κεφάλαιο και εγγυήσεις κρατών. Θα παρακαλούσα το Προεδρείο -αν δεν τα έχει, μπορώ να τα φέρω εγώ- να προσκομίσει τα δύο καταστατικά. Θα πρέπει να διαβαστούν εξονυχιστικά, διότι οι παραπάνω είναι οι δανειστές μας για 142 δισεκατομμύρια. Εάν δεν ξέρουμε ποιος είναι ο δανειστής μας, δεν μπορούμε να κρίνουμε τι επισυνάπτεται πίσω από μια δανειακή σύμβαση, την οποία επιμένω ότι θα πρέπει να δούμε στο πλήρες σώμα της και συνυπογεγραμμένη από όλα τα μέρη. Συνεχίζω, καθώς για ευνόητους λόγους δεν θέλω να κουράσω την Επιτροπή και όσους μας ακούν, λέγοντας ότι έχουν έδρα το Λουξεμβούργο και έχουν απόλυτη ασυλία και άβατο στον έλεγχο. Δηλαδή, δεν επιδέχονται κανενός ελέγχου και έχουν ασυλία όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο ESM στο άρθρο 9 του καταστατικού του αναφέρει το εξής εκπληκτικό: «Τα μέλη του ESM –όλοι εμείς δηλαδή- αμετάκλητα και άνευ όρων –το μεταφράζω από τα αγγλικά- σε κάθε αίτηση του ESM, μέσα σε επτά εργάσιμες ημέρες, θα πρέπει να εισφέρουν όσα χρήματα τους ζητηθούν, χωρίς καμία αντίρρηση και κανένα βέτο». Με τον παραπάνω τρόπο, καταλύεται κάθε ιδέα ή κάθε θέση κυριαρχίας κάθε κράτους. Σου ζητάνε χρήματα και μέσα σε επτά ημέρες τα δίνεις, δεν μπορείς να αρνηθείς. Το Συμβούλιο των Επιτρόπων του ESM μπορεί μονομερώς να αποφασίζει για το κεφάλαιο που χρειάζεται χωρίς να ρωτήσει κανένα από τα μέλη που συμμετέχουν σε αυτόν. Όλα τα κεφάλαια και τα περιουσιακά στοιχεία των δανειστών μας –επιμένω σε αυτό- κατά 142 δισεκατομμύρια, μέχρι σήμερα, χαίρουν πλήρους ασυλίας και δεν επιδέχονται καμία δικαστική απαίτηση απέναντί τους, όπως κατάσχεση, απαλλοτρίωση, επίταξη, επίσχεση κλπ. Τέλος, ο ESM μπορεί να παρίσταται δικαιοπρακτικά σε κάθε δικαστήριο, δηλαδή μπορεί να έρθει και να απαιτήσει το οτιδήποτε από οποιονδήποτε δανείζει ή οποιονδήποτε θελήσει και αντίστοιχα δεν επιδέχεται καμία δικαστική παρέμβαση στο έργο του. Σχετικά τώρα με την περίοδο λίγο πριν τον Οκτώβριο του 2009, θα κληθεί μάρτυρας, ο οποίος μου είπε ότι θα καταθέσει ενόρκως ότι τον Αύγουστο του 2009 επισκέφθηκε το γραφείο πολιτικού τού τότε κυβερνώντος κόμματος, του ΠΑΣΟΚ, και βρήκε εκεί τον κ. Τόμσεν. Αυτό συνέβη τέσσερις μήνες πριν τη διεξαγωγή των εκλογών. Εφόσον μπήκαμε στο μνημόνιο, έχουν αναφερθεί πολλοί συνάδελφοι και με έχουν καλύψει με τις ομιλίες τους –και παρακαλώ, κύριε Πρόεδρε, επειδή είμαι μόνος μου, να μου δώσετε λίγα λεπτά παραπάνω από αυτά που δικαιούμαι, για να αναπτύξω τις σκέψεις μου- στο ζήτημα της ΕΛΣΤΑΤ, της παραποίησης των στοιχείων και σε οτιδήποτε έχει να κάνει με αλλοίωση στατιστικών. Φυσικά θα κληθεί ο κ. Γεωργίου, αλλά στη λίστα μου έχω και τον κ. Ραντεμάχεν, ο οποίος είναι το αφεντικό του κ. Γεωργίου και σε όλη την περίοδο που μας ενδιαφέρει είναι ο σταθερός παράγων, που ελέγχει και βάζει τους κανόνες ελέγχου και εισαγωγής κανόνων λογιστικών στοιχείων. Παράλληλα, θα πρέπει να διερευνήσουμε και το ρόλο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ως προς το εξής: Το Δεκέμβριο του 2010 ένας δημοσιογράφος του BLOOMBERG, μαζί με το κανάλι BLOOMBERG έκαναν μια αγωγή και ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, επικαλούμενοι τη διαφάνεια και τη δημοκρατία, δύο πρακτικά συνέλευσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία είχε ενημερωθεί για την παραποίηση του χρέους της Ελλάδας το 2000 από τον κ. Σημίτη, τον κ. Παπαδήμο και τον κ. Παπαντωνίου. Μέσα στο “curia.europa.eu” υπάρχουν τα πάντα, τα οποία θα προσκομίσω. Θα καλέσουμε δε ως μάρτυρα έναν από τους δύο δημοσιογράφους να μας καταθέσει. Το γιατί η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία, τα οποία η ίδια γνώριζε και αποδείκνυαν ότι είχε παραποιηθεί εν γνώσει της το χρέος, με τα swaps του κ. Σημίτη, του κ. Παπαδήμου και της GOLDMAN SACHS, το απέκρυψε. Και στην απόφασή της το 2012 –αν τη διαβάσει κανείς- επικαλείται τη σταθερότητα του νομίσματος και το καλώς έχειν της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και γι’ αυτό δεν δίνει αυτά τα στοιχεία που ζήτησε ο δημοσιογράφος του BLOOMBERG. Μετά την Κυβέρνηση του κ. Γεωργίου Παπανδρέου το έλλειμμα αυξήθηκε, πέρασαν στη Γενική Κυβέρνηση φορείς που δεν έπρεπε. Θα τα εξετάσουμε αυτά από τους αρμόδιους που θα καλέσουμε. ​Όμως, τον Ιανουάριο, όπως είπε και ο συνάδελφος κ. Σταϊκούρας, είχαμε πολύ χαμηλό δανεισμό. Παρέδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση χαμηλό δανεισμό και σε χρέος προς ΑΕΠ –αν θέλετε- αλλά και προς κόστος δανεισμού και προς κόστος ασφαλίστρων κινδύνου. Τον Ιανουάριο αποδεδειγμένα είχαμε βγει στις αγορές σε πεντακόσιες τράπεζες και μας προσέφεραν 25 δισεκατομμύρια ευρώ. Γιατί; Διότι τον ίδιο χρόνο του 2010 –Μάιο, Ιούνιο- είχαμε ανάγκη 17 δισεκατομμύρια ευρώ και δεν τα πήραμε. Θα ελεγχθεί το γιατί δεν τα πήραμε. Με μία συνετή προσπάθεια της τότε κυβέρνησης έστω, του κ. Παπανδρέου, θα μπορούσαμε να είχαμε γλιτώσει πάρα πολλά από αυτά που συνέβησαν αργότερα στη χώρα. Όλα τα δάνεια που έχουμε πάρει ως Ελλάδα αυτήn τη στιγμή είναι περίπου 250 δισεκατομμύρια ευρώ. Πρέπει να πούμε εδώ ότι περίπου το 90% των δανείων που έχουν έρθει έχουν πάει να αναχρηματοδοτήσουν παλαιό χρέος. Υπάρχουν πλήρεις αναλύσεις, είναι πλήρως τεκμηριωμένα τα πάντα. Δηλαδή μπήκε η χώρα σε αυτόν το μηχανισμό, ο οποίος δεν έχει άδεια τραπέζης και παρ’ όλα αυτά δίνει δάνεια, εντάξει, κατά συνθήκη. Δανείστηκε διακρατικά 52,9 δισεκατομμύρια ευρώ –και θέλω να είμαι σαφής και να καταγραφεί από όλους και θα το συζητήσουμε αυτό- εγγυήσεις κρατικές. Δεν δανειστήκαμε ποτέ μετρητά από τα κράτη. Αυτές οι κρατικές εγγυήσεις έχουν μηδενικό κόστος στην έκδοσή τους και θα δούμε στη Δανειακή Σύμβαση. Γι’ αυτό τη ζητάω, για να δω πώς η κρατική εγγύηση της Ισπανίας ήρθε ως δάνειο στην Ελλάδα και με ποιο δίκαιο χρεώθηκε τόκος σε κρατική εγγύηση. Εγώ στη ζωή μου είκοσι πέντε χρόνια που έχω κάνει αυτήν τη δουλειά αυτό δεν το έχω δει ποτέ, να χρεώνεται τόκος σε κρατική εγγύηση, η οποία πηγαίνει από χώρα σε χώρα ως δάνειο. Γι’ αυτό θέλουμε τις δανειακές συμβάσεις. Στη Β΄ Σύμβαση του EFSF, από τα 142 δισεκατομμύρια εκταμιευμένα σχεδόν το 80% ή το 85% -αν δεν κάνω λάθος- είναι ομόλογα, δηλαδή είναι τίτλοι του EFSF, δηλαδή είναι χρέος του, το οποίο έχει ένα κουπόνι, έχει ένα κόστος. Έχει βγει ο EFSF στις αγορές και μας έχει δανείσει το χρέος του. Στο δανεισμένο χρέος του -θέλω να δω τη Δανειακή- αν συγχρόνως, όπως είπε ο κ. Βαρουφάκης, στη χρήση του ΤΧΣ μέρους τους για ανακεφαλαιοποίηση προτιμήσαμε τα μετρητά αντί των ομολόγων που είχαμε για ανακεφαλαιοποίηση, γιατί αυτά είχαν ένα κουπόνι, αλλά κερδίζαμε κάτι και τα κρατήσαμε για να κερδίζουμε και δώσαμε τα μετρητά, γιατί μας χρεώνουν τόκο στο σύνολο των δανείων πάνω από τον τόκο; Ε, δεν το καταλαβαίνω! Έχω χαζέψει τελείως τα τελευταία πέντε χρόνια. Σου δανείζω ένα ομόλογο το οποίο σου δίνει κέρδος ένα κουπόνι –x τοις εκατό- και συγχρόνως σου χρεώνω έναν τόκο πάνω στο ομόλογο που σε δανείζω. Αυτά πρέπει να λυθούν όλα με απλό τρόπο, για να καταλάβει ο κόσμος τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Το 2014 στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπήρχε και είναι γνωστή σε όλους –θα την προσκομίσω, αν θέλετε, έχω και τις σημειώσεις μέσα- η ανάλυση και ο έλεγχος για το κατά πόσο είναι σύννομη, δημοκρατική, συνταγματική η τρόικα, η σύστασή της και η λειτουργία της στις χώρες στις οποίες έχει επέμβει. Και η ανάλυση λέει πως αποδοκιμάζει το γεγονός ότι η τρόικα εξαιτίας της δομής της δεν διαθέτει μέσα δημοκρατικής νομιμοποίησης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκφράζει τη λύπη του το Committee, διότι οι προτάσεις που περιέχει στο ψήφισμά του για τις 6 Ιουλίου του 2011, σχετικά με τη χρηματοπιστωτική, οικονομική, κοινωνική κρίση, δεν ελήφθησαν επαρκώς υπ’ όψιν στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Δηλαδή έπαιρναν αποφάσεις μόνοι τους. Θα το καταθέσω. Η Ευρώπη η ίδια λέει ότι η τρόικα δεν έχει νομιμοποίηση σε πάρα πολλά ζητήματα και αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα. Από τη στιγμή που έφυγαν τα χρέη από τις τράπεζες –συγγνώμη, κύριε Πρόεδρε- έχω -γιατί ήταν δουλειά μου να τα έχω και δεν χρειάζονται εμπειρογνώμονες- την ανάλυση της Goldman Sachs για το πόσα έφυγαν από κάθε τράπεζα, ποια χρονιά, πώς ξεφόρτωσαν το χρέος μας και πώς μετατράπηκε το χρέος των τραπεζών σε χρέος των ευρωφορολογούμενων, όχι μόνο των Ελλήνων, όλων των Ευρωπαίων φορολογούμενων και είναι συνολικά 238,1 δισεκατομμύρια. Είναι εδώ οι πίνακες της Goldman Sachs, θα τους καταθέσω σε όλους. Αυτά είναι στοιχεία τα οποία δεν αμφισβητούνται από κάποιον και από κανέναν, φαντάζομαι. Και έρχονται οι δανειστές με αυτό το Μνημόνιο και τι μας ζητούν; Όταν ήρθε για συγγραφή αυτό το Μνημόνιο –και θα καλέσουμε το δικηγορικό γραφείο, το οποίο συνέγραψε το Μνημόνιο- ήρθαν, όπως σας είπα, και μας έδωσαν εγγυήσεις και ομόλογα και συγχρόνως μας φτωχοποίησαν. Δηλαδή κατέστησαν μία χώρα παντελώς αναξιόχρεη, φτωχή. Μας φαβελοποίησαν, δίνοντάς μας 240 δισεκατομμύρια δάνεια, τα οποία τότε όλοι χαίρονταν που τα πήραμε. Ο ίδιος ο δανειστής σε έκανε φτωχό, φτωχότερο από ποτέ. Φανταστείτε, δηλαδή, να πας σε μία τράπεζα, να σου δώσει ένα δάνειο και ο ίδιος ο τραπεζίτης, μόλις βγεις από μέσα, να σε απολύσει από τη δουλειά σου και να σου πει ότι δεν θα ξαναπάς ποτέ διακοπές και θα τρως μια ζωή φασολάδα. Αυτό έγινε πρακτικά -θέλω να το καταλάβει ο κόσμος-, σε έκαναν φτωχό, σου έβαλαν και ένα πρόγραμμα πώς θα ζεις και σου έδωσαν και ένα δάνειο, το οποίο δεν θα μπορέσεις ποτέ να αποπληρώσεις. Αυτή η λογική, για τον πολύ κόσμο δεν έχει λογική -γίνονται συνωμοσιολογίες κ.λπ.- αλλά πρακτικά είναι η αέναη αιχμαλωσία φυσικών προσώπων και δέσμευση όλων των ακινήτων και των αξιών της Ελλάδας. Όλα αυτά υπάρχουν μέσα στις δανειακές συμβάσεις, οι οποίες σε όλους τους νόμους –και επικαλούμαι και τους νομικούς της παρέας- έχουν έρθει ως άρθρο 1 «Σχέδιο δανειακής σύμβασης». Ως σχέδιο τελικής σύμβασης με υπογραφές δεν έχει έρθει ποτέ σε καμία Βουλή των Ελλήνων. Τα στατιστικά τα είπαμε, για την πτώχευση τα είπαμε. Να κλείσω μιλώντας –και θα δώσω και τη λίστα μου και με συγχωρείτε εάν μακρηγόρησα- για τα swaps που έγιναν από τον κ. Σημίτη –έχω εδώ την απόρρητη λίστα τους μέχρι το 2037-, για την απόκρυψη του χρέους. Έχω το κόστος τους και το κόστος του τόκου το οποίο το πληρώνουμε μέχρι το 2037, όποιος θέλει θα το δει. Υπάρχει μία λίστα με το τι έχουμε να πληρώσουμε μέχρι το 2030. Είναι γνωστή μάλλον σε όλους. Πρέπει, όμως, να τα πούμε για τα Πρακτικά. Έχουμε να πληρώσουμε τόκους 164 δισεκατομμύρια ευρώ, από σήμερα μέχρι το 2030 και έχουμε να πληρώσουμε επίσης 176 δισεκατομμύρια ευρώ χρεολύσια, τα οποία είναι ανακυκλούμενα και δεν είναι στο κεφάλαιο. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι αυτή η χώρα μπήκε σε δεσμά χωρίς να υπάρχει χρήμα σε κανέναν δανειστή. Το χρήμα δημιουργήθηκε με τεχνικούς τρόπους. Και εδώ θα εγκαλέσω όλους τους συναδέλφους Βουλευτές οι οποίοι έβγαιναν στα κανάλια και αιχμαλώτιζαν και ενοχοποιούσαν τον κάθε Έλληνα φορολογούμενο και του έλεγαν: «Δεν ντρέπεσαι που σε δανείζει ο άλλος που δανείζεται ακριβότερα; Εσύ είσαι χαραμοφάης και πρέπει να αισθάνεσαι ένοχος και να πληρώνεις τα δανεικά». Ποια δανεικά; Μηδενικό κόστος. Όποιος έρθει και μου αποδείξει ότι είχε κόστος 1 ευρώ η Ισπανία, η Γερμανία στις εγγυήσεις που μας έδωσε, θα παραιτηθώ από Βουλευτής. Θα παραιτηθώ την επόμενη μέρα. Αυτό το ψέμα πρέπει να τελειώσει. Γιατί ποτέ δεν έχουν έρθει στη Βουλή οι δανειακές συμβάσεις με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο; Και ερωτώ όλους: Πέντε βουλευτές χρόνια –εγώ είμαι τρεις- τέσσερις μήνες-, έχουμε δανειστεί 33 δισεκατομμύρια. Ξέρει ένας ποιο είναι το κόστος δανεισμού από το ΔΝΤ, να το έχει δει σε ένα χαρτί; Ξέρει ότι το κόστος είναι κυμαινόμενο, αλλά δεν είναι κυμαινόμενο ως επιτόκιο, αλλά σε σχέση με το υπολειπόμενο ποσό; Ξέρει ότι είναι ένα καλάθι νομισμάτων αυτό που μας δανείζει και όχι ευρώ και κάθε φορά αγοράζουμε τέσσερα νομίσματα για να πάμε να το πληρώσουμε; Έχω εδώ τη λίστα –ένα Excel- με πληρωμές κάθε εβδομάδα μέχρι το 2030. Δεν θα πρέπει να έρθει κάποιος να μας εξηγήσει γιατί η ελληνική Βουλή και οι συνάδελφοι Βουλευτές δεν είδαν ποτέ το κόστος δανεισμού από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο; Γιατί απεκρύβη από τον ελληνικό λαό; Προσωπικά δεν το καταλαβαίνω. Μα, δεν το καταλαβαίνω καθόλου! Τέλος, επειδή είναι πολλά τα ζητήματα που θα πρέπει να αναλύσουμε σε αυτήν την Επιτροπή και επειδή πάνω απ’ όλα θα πρέπει να είμαστε έντιμοι και χρήσιμοι όχι μόνο στους συναδέλφους, αλλά πιο πολύ στον πολίτη, στον ελληνικό λαό, διότι σε αυτόν οφείλουμε την ύπαρξή μας σε αυτό το Κοινοβούλιο και σε αυτόν έχουμε δώσει έναν όρκο πριν από τρεις μήνες, θα πρέπει να λέμε μόνο αλήθειες. Θα εξετάσουμε το PSI, θα εξετάσουμε τα δύο «κουρέματα». Το δεύτερο «κούρεμα», τα 11,3 δισεκατομμύρια εγώ προσωπικά ό,τι έλεγχο και αν έχω κάνει δεν τα έχω βρει στο δημόσιο χρέος. Μπήκαν 11,3 δισεκατομμύρια το Δεκέμβριο του 2012, τα πλήρωσε ο EFSF τον Ιούνιο του 2013 και δεν πέρασαν καθόλου στο χρέος. Πληρώθηκαν μόνα τους. Έχω τις οθόνες του «Blooberg». Δεν πέρασαν στο δημόσιο χρέος! Δηλαδή τι είναι αυτό; Είναι χώρα; Ζούσαμε σε χώρα; Όλοι ήμασταν εδώ. Εγώ ήμουν μέσα-έξω. Εντάξει. Ήμασταν χώρα; Τι σημαίνει «σου δανείζω και δεν σε χρεώνω στο χρέος»; Που είναι τα 11,3 δισεκατομμύρια του δεύτερου «κουρέματος»; Συγχωρήστε μου την ένταση. Κλείνω λέγοντας ότι τα μνημόνια έφεραν καταστροφές. Δεν θα κάνουμε εδώ μνημόσυνα και κηδείες. Όλοι ξέρουμε. Πέθανε κόσμος από μαγκάλια. Πέθανε κόσμος που πήδηξε από το λεωφορείο. Δεν θέλω να λαϊκίσω. Κάνω στο σημείο αυτό μία μικρή παρένθεση: Έχω διαβάσει όλους τους λόγους του κ. Ρομπάι και του κ. Μπαρόζο και όλων των ευρωφεντεραλιστών. Αυτοί εισήγαγαν –γιατί τα αγγλικά μου είναι πάρα πολύ καλά- τις ορολογίες «αφήγημα» (narration), «λαϊκισμός» (populism), «ιδιοκτησία δανειακής» που είπε μια μέρα ο κ. Σαμαράς (ownership) και μετά τα πέρασαν στις εθνικές ορολογίες όλων των κρατών. Είναι σαφές. Πρώτα τα είπαν αυτοί και μετά μπήκαν στο λόγο όλων μας. Υπήρχε η λέξη «αφήγημα» πριν από δέκα χρόνια, κύριε Λοβέρδο; Πότε την εφηύραμε; Όταν την είπε ο κ. Μπαρόζο σε μια ομιλία του και πέρασε σε όλα τα κοινοβούλια. Τι είναι λαϊκισμός; Γιατί είμαι εξτρεμιστής εγώ που ελέγχω τους Ευρωπαίους και έχει άβατο και άσυλο ο EFSF που με δανείζει; Γιατί έχει άσυλο. Από πού κι ως πού έχει άσυλο; ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Καμμένο, σας παρακαλώ, ολοκληρώστε. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κλείνω, κύριε Πρόεδρε. «Όποιος λησμονεί τους νεκρούς, θάβει και τους αγέννητους». Δεν είναι δικό μου, μου το έστειλαν. Λέω αυτό και κλείνω. Κύριε Πρόεδρε, τη λίστα που έχω, να τη διαβάσω πολύ γρήγορα ή να σας την προσκομίσω; ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Καλύτερα να την προσκομίσετε. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Θα την προσκομίσω. Έχει να κάνει με το πρώτο μνημόνιο, εντός μνημονίου… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Σας παρακαλώ πολύ γρήγορα, όμως, να κάνετε μία αναφορά για τα Πρακτικά. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Πολύ γρήγορα για τα Πρακτικά. Η λίστα έχει τους εξής: Τον Klaus Rengling, τον Διοικητή του EFSF/ESM. Τον Peter Spiegel, δημοσιογράφο των Financial Times. Τον καλώ ειδικά επειδή έχει απόρρητες πληροφορίες, αλλά και για το Plan Z που ήταν να μας πετάξουν ένα βράδυ. Τους Γενικούς Διευθυντές του ISDA και του DDTC, που είναι οι Οργανισμοί που ελέγχουν και ορίζουν τι είναι χρεοκοπία. Να μας εξηγήσουν τι έγινε με τα CDS την εν λόγω περίοδο. Τον κ. Ράιχενμπαχ και τον κ. Φτούχτελ για το ρόλο του στην Ελλάδα. Τον Γενικό Διευθυντή της Alvarez-Marsal, εταιρεία που έκανε τη μελέτη στην Κύπρο για τα ελληνικά ομόλογα, που πήγαν στην Κύπρο και «κουρεύτηκαν» μετά. Τον Zsolt Darvas από το Bruegel Institute. Αυτό είναι το think tank που συμβουλεύει την Ευρώπη και έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μιλώντας για τα δημοσιονομικά, τη φτωχοποίηση και την ανισότητα στην Ευρώπη. Τον κ. Σταύρο Παπασταύρου, σύμβουλο και υπεύθυνο στη διαπραγμάτευση επί κυβερνήσεων κ. Σαμαρά. Τον κ. Χριστοδούλου τον ανέφεραν, είμαι καλυμμένος. Από την KFW ή τον κ. Sigmar Gabriel ή τον κ. Schauble ως Διοικητή της Τράπεζας και Chairman της KFW. Τον κ. Ματιέ Πιγκάς, Γενικό Διευθυντή της Lazard, που έχει παίξει σοβαρό ρόλο όλα αυτά τα χρόνια. Τον κ. Lee Bucchheit της Cleary Gottlieb Steen, που ήταν η δικηγορική εταιρεία που συνέγραψε τα μνημόνια. Τον κ. Λουκά Παπαδήμο. Τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο ως Υπουργό Οικονομικών, αλλά και ιθύνοντα και υπεύθυνο για την πρότασή του για το PSI. Τον κ. Ιωάννη Μαρινόπουλο που είναι ο Πρόεδρος του Συλλόγου των Ομολογιούχων. Επίσης, το Slaughter and May, το δικηγορικό γραφείο συγγραφής της δανειακής. Τον δημοσιογράφο Gabi Thesing, που έκανε τη μήνυση και την αγωγή και η οποία απορρίφθηκε από την ΕΚΤ για τα swaps του κ. Σημίτη. Τον κ. Κοντοπυράκη τον είπαν. Τον κ. Κώστα Χρυσόγονο για να ελέγξουμε τη συνταγματικότητα των κειμένων, εφόσον είναι όλα υπογεγραμμένα και νόμιμα. Τον κ. Γιώργο Προβόπουλο. Τον κ. Σκορδά, Πρόεδρο του Σωματείου της ΕΛΣΤΑΤ. Τους διοικητές του ΔΝΤ, Jean Claude Trichet και Dominique Strauss-Kahn. Την κ. Γεωργαντά, τον κ. Λογοθέτη ως μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΣΤΑΤ για να μας διαφωτίσουν τόσο για την παραποίηση των στοιχείων, όσο και για την παραποίηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, δηλαδή τον παρονομαστή του κλάσματος. Τον κ. Παπακωνσταντίνου, ως πρώτο Υπουργό Οικονομικών. Τον κ. Γεώργιο Κουρή, πρώην Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής στο Υπουργείο Οικονομικών. Τον κ. Παναγιώτη Ρουμελιώτη, που αναφέρθηκε και πριν. Τον κ. Σπύρο Τρίψα, που είναι δημοσιογράφος από τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ και θα προσκομίσει απόρρητα στοιχεία επικοινωνιών κι άλλα που έχει στη διάθεσή του. Τον κ. Δημήτριο Μωραϊτίδη, που θα κάνει την ένορκη κατάθεση για τον Αύγουστο του 2009. Τον κ. Τόμπρα, τον κ. Νούλα και τον κ. Κυριακόπουλο που έχουν κάνει μήνυση με τεράστιο υλικό στοιχειοθετημένο για το Τ3, Τ+10, τα CDS και την ΕΛΣΤΑΤ, όσον αφορά την είσοδό μας στα μνημόνια. Ευχαριστώ πάρα πολύ και με συγχωρείτε για το χρόνο. …………………………………………….…………………………………………….…………………………………………….. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΒΕΡΩΝΗ-ΧΟΝΔΡΟΝΑΣΙΟΥ: Υπάρχουν κάποιες λίστες Λαγκάρντ που μιλάνε για κάποια εκατομμύρια που είναι έξω. ​ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Και δισεκατομμύρια. ​ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΒΕΡΩΝΗ-ΧΟΝΔΡΟΝΑΣΙΟΥ: Και δισεκατομμύρια. Όλοι οι πολιτικοί που κυβέρνησαν είναι τόσο φτωχοί; Διαπίστωσα ότι ούτε ένας δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτήν την λίστα των μικροομολογιούχων. Αντίθετα, υπάρχουν διάφορες λίστες όπου έγιναν διάφορες ενέργειες όχι και τόσο νόμιμες, ώστε να καλυφθούν και αυτές και τα ονόματά τους. Εμείς θέλουμε να πέσει άπλετο φως. Σας λέω και πάλι ότι φοβάμαι πως δεν θα φτάσουμε σε εκείνο το συμπέρασμα που θα πρέπει να φτάσουμε. Μακάρι να διαψευστώ. Δεν έχω την κοινοβουλευτική εμπειρία. Απλά έχω μια εμπειρία ως Ελληνίδα πολίτης. Αυτή σας μεταφέρω αυτή τη στιγμή. Επειδή άκουσα για διάφορους μάρτυρες που προτίθεται η Επιτροπή μας να εξετάσει, συμφωνούμε. Μάλιστα, ήθελα να πω και για τον Στρος Καν. Αν δεν απατώμαι το προτείνατε εσείς. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ναι. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΒΕΡΩΝΗ-ΧΟΝΔΡΟΝΑΣΙΟΥ: Εμείς θα λέγαμε και για τον Φαλτσιανί, διότι ο ίδιος λέει ότι στη λίστα αυτή υπήρχαν κάποια πολιτικά ονόματα τα οποία εκβιάστηκαν να λειτουργήσουν σε βάρος της χώρας μας προκειμένου να πάμε στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και στο μνημόνιο, για να μην δημοσιοποιηθούν τα ονόματα αυτών των «φτωχών» πολιτικών οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται σ’ αυτές τις λίστες. Δεν ξέρω αν είπατε για τους διοικητές της τραπέζης, γιατί έλειπα αρκετές ώρες. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Το Σύνταγμά μας τι λέει στο άρθρο 61 παράγραφος 1; «O Βουλευτής δεν καταδιώκεται ούτε εξετάζεται με οποιονδήποτε τρόπο για γνώμη ή ψήφο που έδωσε κατά την άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων». ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εφόσον έχει διαβάσει. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Είναι υποχρεωμένος, αφού είναι στη Βουλή. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Επομένως, δεν έχει αντικείμενο η διερεύνηση των υπoστοιχείων 2,3, 4 και 5 της πρότασή σας, της πρότασης δηλαδή του ΣΥΡΙΖΑ, διότι όλα τα ζητήματα καλύφθηκαν με την ψήφιση νόμων από τη Βουλή. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ στους νόμους, όχι για άλλο λόγο, αλλά για να καταγραφούν στα Πρακτικά. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Σχέδια συμβάσεων ψηφίστηκαν, όχι τελικά κείμενα. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Δεν έχει σημασία. Υλοποιήθηκαν όμως οι εφαρμοστικοί νόμοι. Θα αναφέρω τους… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Σχέδιο δανειακής σύμβασης. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Μα τι σημασία έχει αυτό; Αν είναι σχέδιο είναι ακόμα… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Μπορεί να αλλάξει το σχέδιο. Δεν είναι το τελικό. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Τώρα άμα με διακόπτετε, δεν θα μπορέσουμε να μιλήσουμε. Θα χάσω και τον χρόνο. Και σχέδιο να είναι, δεν έχει σημασία. Κυρώθηκαν όμως. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κυρώθηκε το σχέδιο, όχι το τελικό κείμενο. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Όχι, η πρώτη δανειακή σύμβαση κυρώθηκε, όπως ανέφερα… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Το σχέδιο. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Η δανειακή σύμβαση με τον ν.3845. Τώρα, άμα σας το λέω… Να δείτε το νόμο. ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Ας ολοκληρώσει ο κ. Αθανασίου. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Αυτή είναι η διαδικασία. Αφήστε με τώρα να τελειώσω. Δεν μπορώ να καταλάβω. Γιατί ενοχλείστε; Εσείς κάνατε μια προσέγγιση ουσιαστική. Εγώ σας λέω ότι το μεγαλύτερο μέρος της Εξεταστικής Επιτροπής είναι περιττό. Δεν μπορεί να το εξετάσουμε, διότι έχουν καλυφθεί από τους νόμους που ψήφισε η Βουλή. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Το σχέδιο ψηφίστηκε. Δεν ήρθε το τελικό κείμενο στη Βουλή. Το λέει στο άρθρο 1: «Σχέδιο Δανειακής Σύμβασης». ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Θα σας δοθεί η ευκαιρία να… ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Καμμένε, σας παρακαλώ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Δεν σας διέκοψα εγώ, κύριε Καμμένε. Γιατί σας ενοχλεί; Καταλαβαίνετε πού πάω. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ζητάω συγνώμη. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Είπα ότι ό,τι έχει ψηφίσει η Βουλή και το έχει κυρώσει με νόμο τελείωσε. Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Να αλλάξει ο νόμος. Κακοί νόμοι υπάρχουν. Καλοί νόμοι υπάρχουν. Το δέχομαι. Όμως, εφόσον είναι νόμος του κράτους, τελείωσε. Καλύπτονται όλα. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ: Σας απαντώ ότι αυτό που είναι αντικείμενο της Εξεταστικής Επιτροπής… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εκτός αν υπάρχει παραπλάνηση ή ενδεχόμενος δόλος πριν να εισαχθεί ο νόμος. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Δεν παραπλανώνται οι Βουλευτές. Μην το λέτε αυτό. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ: Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα καλέσουμε όλους τους άλλους ή μία σειρά από αυτούς που έχουν προταθεί. Θα κλείσει, όμως, ένα πρώτο κομμάτι. Το λέω αυτό για να μην ξεκινήσουμε με τη λογική, «Ο Βίτσας δεν είπε να καλέσουμε τον κ. Βενιζέλο ή τον κ. Στουρνάρα ή τον Βίτσα». Θα τους καλέσουμε και αυτούς. Λέω, όμως, για το πρώτο κομμάτι που πρέπει να συμφωνήσουμε σήμερα. Δεύτερον, για όλους τους μη Έλληνες να στείλουμε μία επιστολή όπου με ευγενικό τρόπο θα τους γνωρίζουμε το έργο της Επιτροπής μας από τη μία μεριά και θα τους δίνουμε ένα χρονικό διάστημα, το οποίο δεν μπορεί να πηγαίνει πέρα από τις 6 Οκτώβρη, για να μας πουν πότε μπορούν, αν θέλουν και με ποιο τρόπο και μετά να αποφασίσουμε εμείς. Αν μας απαντήσει, δηλαδή κάποιος «δεν θέλω να έρθω» να πούμε με ποια διαδικασία… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Η απάντηση στην επιστολή θα πρέπει να είναι σύντομη, όχι η προσέλευση. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ: Όλοι αυτοί που προτείναμε, ξεπερνούν του διακόσιους, να ξέρετε. ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Δεν έχει σημασία. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ: Όχι, απλά σας το λέω να το ξέρετε. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Μπορεί και να περικοπούν. ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Θα κάνουμε μια περικοπή. Και θα κάνουμε και περικοπές στην πορεία. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Θέλει κάποιος άλλος συνάδελφος τον λόγο; ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κυρία Πρόεδρε, θα ήθελα το λόγο. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ: Μπορώ να πω κάτι; ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Μισό λεπτό, κύριε Βίτσα. Ορίστε, κύριε Καμμένο, έχετε το λόγο για ένα λεπτό. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν θα σας κουράσω πολύ. Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, δεν έχω κάποιο πρόβλημα. Θα ήθελα να προσθέσω ότι για εμένα είναι εξαιρετικά σημαντικό η δικηγορική εταιρεία, που συνέγραψε τουλάχιστον κατ’ εντολή και βάση σύμβασης, την Slaughter and May, να έρθει στην αρχή. Επειδή έχουμε δει στα τιμολόγια ότι ήταν αυτή η εταιρεία. Για τους άλλους συμφωνώ. Ευχαριστώ πολύ. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Θα έβαζα, λοιπόν, όποιους από αυτούς αναφέρατε και έχουν να μας δώσουν κάτι που θα βοηθήσει στην κοινή μας προσέγγιση στους αριθμούς, οπωσδήποτε το Σώμα Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων και τον ΟΔΔΗΧ, όπως τα λέτε. Σωστά κάνετε με τους εκπροσώπους μας στο ΔΝΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Οπωσδήποτε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Το έχω στην πρότασή μου. Επίσης, ανέφερα και τον κ. Σιδηρόπουλο. Βγάζει νόημα. Ήταν πολλά χρόνια Γενικός Διευθυντής και έγινε και Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ο κ. Καμμένος έχει το λόγο. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Πολύ γρήγορα να θέσω μια άποψη και θα την θέσω σαν «βέτο». Θα δεχθώ, βεβαίως, τα υπομνήματα του οποιουδήποτε μη Έλληνος, αλλά θα ήθελα -και θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση όλων- να είμαι ο πρώτος που θα πάει εκεί να μιλήσει σε αυτούς αυτοπροσώπως. Δεν θα γυρίσω σπίτι μου, αν δεν τους μιλήσω. Γιατί από υπομνήματα και από γράμματα έχω χορτάσει στη ζωή μου και από θεωρίες της ευρωκουλτούρας. Δεν θα μου αναλύσει ο Ρέγκλινγκ εμένα τι είναι τι είναι ο EFSF. Το διαβάζω στο site. Θέλω να πάω να τον δω από κοντά. Θα το δεχτώ το υπόμνημα, σεβαστό μεν, αλλά θέτω «βέτο» ότι θα πρέπει να ασκήσουμε πίεση να τους επισκεφτούμε, αν δεν θέλουν να έρθουν εδώ. Ευχαριστώ πολύ. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ωραία. Ίσως μπορούμε να καταλήξουμε στο εξής, αν δεν υπάρχει διαφωνία. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Να δούμε και το υπόδειγμα της πρόσκλησης. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Μισό λεπτό. Ξέρετε ότι μπορούμε να κάνουμε ψηφοφορία και να τελειώσει εδώ το θέμα. Εγώ, όμως, δεν είμαι αυτής της λογικής και νομίζω ότι κανένας δεν είναι αυτής της λογικής, γι’ αυτό και καθόμαστε και συζητάμε. Δεν πειράζει, ας κουραστούμε και λίγο παραπάνω. Σας πληροφορώ ότι όσο και μακρόχρονες να είναι οι συνεδριάσεις, εγώ δεν κουράζομαι εύκολα. …………………………………………….…………………………………………….……………………………………………… ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα τον λόγο. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Καμμένο, μου επιτρέπετε να λήξω τη συνεδρίαση σας παρακαλώ; ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Έχω μια απορία διαδικαστική. Όλους αυτούς τους ανθρώπους που θα καλέσουμε -για να ξέρω τι θα ετοιμάσω σαν Δημήτρης Καμμένος για την Τρίτη- τους ρωτάμε και ανακαλύπτουν εκείνη την ώρα τις απαντήσεις; Πώς γίνεται η διαδικασία; Γιατί δεν θα φτάσει ο χρόνος. ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Σωστό, έχει δίκιο! ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΤΣΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ωραία, να κλείσουμε τη συνεδρίαση και θα το συζητήσουμε αμέσως μετά, επειδή είναι διαδικαστικό το θέμα. .................Posted by olympiada στο Μαΐου 22, 2015................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *